Vaasan avoin pikapelimestaruus (5+5 min) 2007 _____________________________________________ (3.2.2007 Teknisen viraston ruokalassa) 1 Veikko Rantanen (SeinSK) 14p (maks18) 1½p (3) 3p (5) 2 Pertti Saari (MaSa) 14p 1½p 2p 3. Leo Vuorenmaa (SeinSK) 14p 0p --------------------------------------------------- 4. Juha Miskala (VSS) 13p 2p/2 5 Grels Linqvist (VSS) 13p 0p 6. Joel Sellberg (VSS) 12p --------------------------------------------------- 7-8 Karl Nyman (VSS) 11½p 7-8 Tapio Julkunen (VSS) 11½p 9. Jarmo Peltomäki (VSS) 10½ 10. Yrjö Sillanpää (SeinSK) 10p 11. Ari Heinoja (VSS) 8½p 12. Ville Hämäläinen (VSS) 8p 13. Tapio Pitkäranta (KurVi) 6½p 14-16 Harry Storm (VSS) 4½p 14-16 Sauli Pyylampi (VSS) 4½p 14-16 Jouko Viljanen (SeinSK) 4½p 17. Pasi Salasto (VSS) 4p 18. Pekka Luhta (KurVi) 3p 19. Pentti Latvala (KurVi) 2½p Linqvistin turnauskertomus: ___________________________ Veikko Rantanen, Pertti Saari ja Leo Vuorenmaa jakoivat ykkössijan tasaisessa turnauksessa, jossa ei ollut selvää voittajakandidaattia. Tämä kolmikko pelasi uusinnan kaikki kaikkia vastaan kiertopalkinnosta. Tässä Rantanen ja Saari saivat 1½p, joten nämä pelasivat uuden uusinnan. Saarella, omien sanojensa mukaan, on usein ollut vaikeuksia Rantasen kanssa. Niin kävikin että viiden pelin jälkeen, yksi E-P. shakkipiirin kantavista voimista, Rantanen ratkaisi toisen uusinnan ja voitti Vaasan avoimen pikashakkimestaruuden. Varsinaisessa turnauksessa Rantanen hävisi Jarmo Peltomäelle ja seurakavereille Yrjö Sillanpäälle ja Leo Vuorenmaalle, sekä pelasi kaksi tasapeliä. Ehkä hienoinen ennakkosuosikki Saari kompastui voittajalle Rantaselle ja Sillanpäälle sekä pelasi peräti neljä remppaa, missä meni suora voitto. Konkari Vuorenmaa venyi tapansa mukaan, antoi pisteet Tapio Julkuselle, Saarelle, Grels Linqvistille ja Juha Miskalalle eikä pelannut yhtään tasuria. Neljännestä sijasta eli parhaan vaasalaisen tittelistä Miskala ja Linqvist pelasivat kahden pelin uusinnan. Miskala voitti häviöasemassa ensimmäisen pelin ajalla ja hoiti toisen pelin helposti kotiin. Viime vuoden voittaja Ville-Veikko Panttila ei päässyt mukaan kisaan. Ainoa nuori Harry Storm pelasi voitontahtoisesti ja sai kovassa seurassa 4½ pistettä. Kaunis talvisää varmaan verotti tänään osanottajamäärää. Järjestävästä seurasta oli pelaajia vain 11, jota voidaan pitää pienenä pettymyksenä.